Sağlık

Yürüyüşün kalbe faydaları

Sağlıklı yaşam açısından aslında hepimizin egzersiz ve spor yapması gerekirken, iş hayatındaki yoğunluklar yada bakmakla yükümlü olduğumuz çocuklarımızdan dolayı spora ve egzersize ayıracak vakit bulamıyoruz. Rutin bir hayat yaşamak sıkıcı olduğu kadar, sağlık sorunlarına da neden olmaktadır. Sürekli evle iş arasında mekik dokuyan birisiyseniz yada her gün evde oturmaktan başka yapacak hiç birşeyin yoksa sağlık problemleri kapınızda demektir.

 

Uzmanlar, spora ve egzersize vakit ayıramayanlara, günde en az 30 dakika yürüyüş yapmalarını önermekteler. Sürekli otur otur nereye kadar. Ülkemizde spora ve egzersize vakit ayıramayan o kadar çok insan var ki, özellikle de tuzu fazla tüketen bir milletiz. Aşırı tuz tüketimi ve hareketsizlik obezite sorununa, obezite hipertansiyona ve hiper tansiyonda kalp-damar hastalıklarına neden olmaktadır. Her gün düzenli olarak yürüyüş yapmak kan basıncının kontrol altına alınmasına yardımcı olacaktır.

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.