Sağlık

Yılbaşı sonrası depresyonundan korunun

Yılbaşında armağanlar alır-veririz, en güzel giysilerle partilere katılır; güler, eğleniriz. Tatillere çıkılır. Kesenin ağzı açılır. Sonrasında bütün bu tatlı telaş biter, yerini derin bir boşluğa bırakır. Önümüzde birçok sorumlulukla dolu koca bir yıl bizi beklemektedir. Kredi kartlarıyla yaptığımız yüklü harcamaların da taksitleri ödenecektir. Üstelik kara kış bastırmıştır. İşte bu düşüncelerin karamsarlığıyla çoğu kişi hafif depresyona girer. İngilizler buna ‘post christmas blues’ der.

Bu hafif depresyondan korunmak için en iyi yöntem mi? Spor yapmak! Spor, endorfin denen keyif verici hormonların daha çok salgılanmasına yardımcı olur. Hem fit kalmanızı sağlar, hem de depresif olmanızı engeller.

Daha enerjik-neşeli olmak için nasıl beslenmeli?

– Az ama sık yiyin.
– Bol taze sebze-meyve tüketin. Özellikle koyu yeşil yapraklı sebzeleri, C vitaminini bol içeren yeşil- kırmızı biber gibi sebzeleri, portakal, greyfurt, mandalina, kivi, çilek gibi meyveleri tercih edin.
– Şeker, şekerli yiyeceklerden uzak durun.
– Kan şekerini yavaş yükselten karbonhidratlarla beslenin. Kepekli ekmek, makarna, pirinç…
– Bol balık yiyin.
– Kafeinli içecekleri azaltın.
– Alkol tüketmeyin.
– Günde en az 1,5 litre su için.

Kendinizi sürekli yorgun ve mutsuz hissediyorsanız mutlaka bir doktora başvurun.

Yararlı destekler
C vitamini: Günde en az 500 mg.

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.