Sağlık

Terapide çareler tükenmez!

Gün boyu yaşadığımız stresi üzerimizden atmanın birçok yolu var. İşin sırrı, kendi özel sorunlarınıza karşı, size özel terapi çözümünü bulmakta yatıyor. Aroma terapi, masaj, yoga, meditasyon, refleksoloji ya da hidroterapi… Her biri ayrı sorunlar karşısında imdadınıza yetişerek, stres düzeyinizi en aza indirecek yöntemler. Panik ataktan sindirim sorununa, sırt ağrısından aşırı yorgunluğa kadar birçok fiziki rahatsızlık karşısında insan vücudu ister istemez stresle yükleniyor. Ya da zihinsel yorgunluklar fiziki reaksiyonlara yol açıyor.

AROMATERAPİ
Bitkilerden elde edilen yağlar; stres, depresyon, uykusuzluk, sindirim bozukluğu gibi sorunlarla başa çıkabilmek açısından bire bir. Aromaterapi, ayrıca cilt bozuklukları, egzama, soğuk algınlığı, grip, yanıklar ve selülite karşı da uygulanabiliyor. Bir aromaterapisti ziyaret ettiğiniz zaman önce kısa bir muayeneden geçiyorsunuz. Bu arada beslenme düzeniniz, diyet programınız, yaptığınız egzersizler ve genel sağlığınız üzerine detaylı bilgi veriyorsunuz. Bu bilgiler doğrultusunda aromaterapist sizin için en uygun bitki yağını seçiyor. Masaj eşliğinde bedene uygulanan yağ, enerjinizi artırırken sizi rahatlatarak sakinleştiriyor. Kasların gerginliğini azaltıp, lenf sistemini harekete geçirerek, dolaşımı kolaylaştırıyor. Aromaterapiyi evinizde kendiniz bile uygulayabiliyorsunuz. Küveti sıcak suyla doldurup, içine bir küçük kapak aromalı bitki yağı ilave ederek kendinize mükemmel bir banyo hazırlayabilirsiniz. Buharı içinize çekmek, sizi ayrıca dinlendirecek, günün yorgunluğunu üzerinizden kolayca atmanızı sağlayacaktır.

YOGA
Birçok insanın güvenle uyguladığı yoga, bedeni ve beyni aynı anda çalıştıran en ideal antrenman. Zihin, fizik ve ruh yapınızı dengelemek, hormonal dengesizlikleri, panik atakları, stresi ve sindirim sorunlarını önlemek açısından en kolay sonuç veren yöntem. Yeni başlayanların katıldığı sınıfta yoga eğitimi, genellikle rahatlama tekniklerinin öğretildiği derslerle başlıyor. İkinci etapta ise vücudun farklı bölümlerini çalıştıran değişik duruş şekilleri öğretiliyor. Nefes alıp verme ve esneme teknikleri ise bir sonraki aşama. Ardından bedeni rahatlatarak enerji depolayan en son ve en uzun bölüme geçiliyor. Bu dopdolu yoga programı yaklaşık bir saat sürüyor ve yemekten en az iki saat sonra uygulanabiliyor. İdeal olanı her gün yoga yapmak, ama eğer vakit darlığından şikâyetçiyseniz, zaman buldukça öğrendiğiniz hareketleri, hafiften ağıra doğru bir tempoyla uygulayabilirsiniz. Piyasada bulunan video kasetlerden satın alarak evde bile yoga yapabilirsiniz. Ama yine de, en az bir-iki seanslığına bir sınıfa yazılıp, hoca eşliğinde yoga yapmanızda fayda var. Bu arada kıyafet konusunda serbestsiniz. Kendinizi rahat hissettiğiniz her şeyi giyebilirsiniz. Üzerinize ince bir şeyler almayı ve yanınızda bir çift çorap götürmeyi unutmayın. Finale doğru vücut ısınız aniden düşünce üşüyeceğiniz için bunlara ihtiyacınız olabilir.

MASAJ
İyi bir masaj sizi fiziksel olduğu kadar zihinsel olarak da rahatlatır. Kaslar gevşer, tendonlar esner. Kan dolaşımı hızlanır ve toksinler vücuttan kolayca atılır. Masaj, ayrıca stresi giderir; sürekli masa başında oturarak çalışan kişilerde görülen baş, sırt, boyun ağrıları ve tutulmalara karşı da iyi bir tedavi biçimidir. Yorucu iş tempolarına, bitkinlik, baskı ve gerginliğe karşı birebirdir. Evde kendi kendinize masaj yapabilirsiniz. Nasıl mı? Uzanın, gözlerinizi kapatın. Sıcak suyla yıkadığınız temiz ellerinizin, parmak uçlarıyla yavaşça şakaklarınıza ve gözlerinizin çevresine hafif basınç uygulayarak masaj yapın. 15 dakika içerisinde baş ağrınızın geçtiğini hissedecek ve günün stresini üzerinizden atıp rahatlayacaksınız. Dilerseniz bebek yağı yada bitki yağlarıyla da masaj yapabilirsiniz.

REFLEKSOLOJİ
Vücudun bütün organları ayaktaki belirli noktalara basınç uygulanarak ya da ayak masajı yaparak rahatlatılabilir. Ayaklar vücudun en hassas bölgesidir; özellikle hormonal problemler, bu yöntemle giderilebilir. Ayrıca alerji, yüksek tansiyon, arterit ve sindirim sorunları için de tavsiye edilebilir.

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.