Sağlık

Stresi azaltan besinler hangileri?

İngiltere’nin beslenme uzmanı Amanda Ursel, yaz mevsiminin bitmesinin ardından başlayan yoğun okul ve iş temposunun stresin dostu olduğunu bildirdi. Özellikle bu dönemlerde sağlıklarına ve kendi sinirlerine bireyin hakim olması gerektiğini bildiren Ursel, açıklamasının devamında ise doğadan gelen bitkisel ilaçları açıkladı. İşte strese iyi gelen besinler;

– Protein açısından oldukça zengin olan et, balık, yumurta, tavuk, süt ürünleri, bakliyat, yulaf ezmesi, tam tahıllılar, makarna, sebze ve meyve tüketimi gerçekleştirmeli,
– Demir eksikliğinden kaynaklanan yorgunluk hissinin üzerinden gelmek için kırmızı et, yağlı balık, fıstık, koyu yeşil sebzeler ve kahvaltı gevrekleri tüketilmeli,
– Kahve, neskafe ve kola gibi fazla kafeinli içecekler veya besinler kesinlikle tüketilmemeli,
– Kafeinli içecekler tüketiliyor ve vücut istiyorsa özellikle içeceklerin tüketildiği saatler oldukça geç olmamalı,
– Vücudun susuz kalmaması sağlanılmalı ve bol bol su, bitkisel çay, kafeinsiz kahveler ve şekersiz hafif içecekler tüketilmeli,
– Kalsiyum ve magnezyum içeren gıdalardan süt, kalkan, kaju, ıspanak, yulaf ve fıstık ezmesi, bakliyat ve patates kasları rahatlatır, sinir sistemi ve tansiyon dengeleyicidir.

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.