Sağlık

Sınav döneminde beslenme

Sınav dönemi yaklaşmakta ve özellikle aileler çocuklarının uzun süreli ders çalışmasından beslenmeye doğru düzgün vakit ayıramamalarından yakınırlar. Beslenme uzmanları sınav günü, hem zihnen hem de bedenen dinç ve sağlıklı olmanın doğru besinleri tüketmekten geçtiğini söylemekteler. Sınav öncesi stres de doğru besinleri tüketerek yok edilebilir.

Üniversite sınavına sayılı günler kalmış iken, sınav dönemi içerisinde nasıl beslenilmesi gerektiğini açıklayan beslenme uzmanlarının, önerilerini sizlerle paylaşıyoruz. Bilhassa yoğun stres, mide bulantısı, baş dönmesi, kilo alma yada verme gibi sağlık sorunlarının önüne geçmek için doğru beslenmek şart.

Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Sevinç Yücecan’ın, sınav döneminde beslenme önerilerini muhakkak dikkate almalısınız. Yeterli ve dengeli beslenme ile olumsuzluklar yakanızı bırakmış olacak.

Sınav dönemi beslenme önerileri

Sınav öncesi, sabahı ve sırasında ne tür besinler tüketilmelidir?

Kahvaltı yapmak güne sağlıklı başlamanın ilk kuralıdır. Her zaman kahvaltıyı asla ihmal etmememiz gerektiğini söyleyen Yüceacan, bilhassa sınav sabahı daha çok önem verilmesi gerektiğini söylüyor.

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.