Sağlık

Şekeri azaltma yöntemleri

Çok konsantreli saf şeker tüketimi insan metabolizmasında telafisi mümkün olmayan bozukluklara yol açabiliyor. Bu nedenle baklava, çikolata, pasta gibi saf şekerli yiyecekleri mümkün olduğunca az tüketmek gerekiyor. İşte uzmanlara göre vücudun aldığı şeker miktarını azaltmanın yolları…

Besinlerinize şeker eklemeyin
Bu aldığınız şeker miktarını derhal düşürebilmek için en basit ve temel yoldur. En önemli hedefleriniz mısır gevreği, kahve ve çaya şeker eklememek olsun.

“Sağlıklı şeker” aldatmacalarına kanmayın
Kahverengi şeker, turbinado şeker, ham şeker… Vücudunuz düşünüldüğünde hepsi hemen hemen aynı şeydir.

İşlenmiş karbonhidratlardan uzak durun
İşlenmiş karbonhidrat alımınızı azaltmak ya da bitirmek için gerçekten uğraş verin. Birçok işlenmiş karbonhidrat (ekmek, simit, makarnalar ve abur cuburlar) yediğiniz anda saf glikoz kadar hızlı bir şekilde şekere dönüşen un ve diğer malzemelerle doludur. Bu şeker trigliserid olarak depolanır, bu ise yağ demenin kulağa daha hoş gelen halidir.

Abur cuburlara dikkat edin
En büyük mitlerden biri de yağ içermeyen yiyeceklerin size kilo aldırmayacağıdır. Yağ içermeyen kalori içermeyen demek değildir ve pekçok yağsız abur cubur şekerle yüklenmiştir.

Renk için alışverişe çıkın
Alışveriş torbanız ne kadar renkliyse o kadar iyidir. Taze sebze ve meyveler aldığınızı gösterir.

Yiyecek dedektifi olun
Bu ipucu harika bir yazar ve beslenme uzmanı olan Anne Louise Gittleman’dan. Aynı zamanda şunu ekliyor; “Şekeri azaltmak için önce nerede olduğunu öğrenmelisiniz. Yiyeceklerin paket üstü bilgilerini okumaya başlayın.”

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.