Sağlık

Öfke kontrolü nasıl sağlanır?

Öfkesini kontrol altına alamayan ve öfkelendiğinde kendine hakim olamayan kişilerin yaşam kalitesi olumsuz yönde düşer. Öfke yönetiminde öfkenin şekli önemlidir. Kime ve neye kızdığınız ve bu ani patlamanın sebebi nedir, bunu bilmek gerekir. Öfke doğal ve sağlıklı bir duygudur. Hepimiz zamanla öfkeleniriz, ama bazılarımızın öfke anı çok şiddetli olduğu için geri dönülmesi mümkün olmayan sorunlara yol açmaktadır.

 

Öfkelenmek aile yaşantınızı, iş hayatınızı ve dostlarınızla olan muhabbetinizi kötü etkiler. Öfkeyi ifade etmenin 3 yolu vardır, bunlar;

Öfkeyi içe yöneltme: Genellikle somurtma, huysuzluk yapma, küsme…
Öfkeyi dışa yöneltme: Öfkesini sözel olarak söylemekten kaçınmama, bağırma, saldırma…
Öfkeyi kararlı ifade etme: Saldırgan olmadan ve küsüp surat yapmayarak öfkeyi açık ve kararlı bir şekilde anlatmaktır.

Öfkeyi kararlı ifade etmek yapılması gereken en uygun davranıştır. Eğer ilk 2 yöntemi uygulayanlardansanız öfkenizi kontrol altına almalısınız. Öfkenizi yatıştırmak için yapmanız gerekenler;

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.