Sağlık

Kanserin en önemli nedeni beslenme

Uzmanlar, günde en az 5 porsiyon sebze ve meyve yiyen kadınlarda meme kanseri riskinin azaldığını, domates ve domatesli yemekleri çok yiyenlerde daha az kanser görüldüğünü kaydetti.

Bartın İl Sağlık Müdürü Osman Nacaroğlu, kanser hastalığına değinerek, kanserin olma nedenlerinin en başında beslenme şeklinin olduğunu belirtti.

Öğle ve akşam yemeklerinde muhakkak domates, salatalık, yeşil yapraklı lahanalı bir salata ve yanında karnıbahar, lahana, pazı, yeşil biber ve akla gelebilecek her türlü sebze yemeğine yer verilmesi gerektiğini kaydeden Nacaroğlu, posalı yiyecekleri tercih edilmesi gerektiğini ve kepekli ekmeğin, bezelyenin, nohutun, mercimeğin önemli ölçüde posa sağladığını söyledi. Nacaroğlu, “Kanser hastalığının en önemli sebeplerinin başında, beslenme şeklimiz gelmektedir.

Bu nedenle, kansere yol açan ve kanserojen madde adı verilen etkenlerden uzak kalarak, kanser gelişmesini önleyen besinlerden bolca tüketerek kanserden korunabiliriz.

Kanser ve diğer bazı kronik hastalıklardan korunabilmek için öncelikle bitkisel kaynaklı tahıl, baklagil, sebze ve meyvelere dayanan beslenmeyle kanser riskini azaltmak mümkündür.

Özellikle prostat, meme kanseri gibi kanserler de bu tür beslenmenin kanseri önlediği artık bilinmektedir. Yapılan çalışmalarda günde en az 5 porsiyon sebze ve meyve yiyen kadınlarda meme kanseri riskinin azaldığı gösteriliyor.

Yine bu çalışmalarda domates ve domatesli yemekleri çok yiyenlerde daha az kanser görüldüğü bildiriliyor. Her gün mümkünse en az 5-6 porsiyon sebze ve meyve yiyelim. C vitamininden zengin koyu yeşil yapraklı sebzelere, turunçgillere daha çok yer verelim.

Sabah kahvaltısında domates, salatalık, portakal, mandalina ya da meyve suyunu tercih edelim. Öğle ve akşam yemeklerinde muhakkak domates, salatalık, yeşil yapraklı lahanalı bir salata ve yanında karnabahar, lahana, pazı, yeşilbiber ve akla gelebilecek her türlü sebze yemeğine yer verelim.

Posalı yiyecekleri tercih edelim. Kepekli ekmek, bezelye, nohut ve mercimek önemli ölçüde posa sağlar. Yağı azaltalım. Kızartmaları ve diğer yağlı yiyecekleri tüketmeyelim yada çok az tüketelim. Aynı yağda 2 defa kızartma yapmayalım.

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.