Sağlık

“İç denge”nin önemi

Sağlıklı bir beden, güçlü bir savunma sistemi, sakin bir zihin ve iyi bir ruh halini bir araya getirerek oluşturabileceğiniz “iç denge”yi sağlamak hem çok kolay hem de çok zor. Dr. Ender Saraç, bunun doğal yöntemlerle sağlanabileceğini söyleyerek, yollarını anlatıyor.

Yaz aylarında olmamıza rağmen havalar gerçek anlamda ısınmış değil. Havadaki bu değişiklikler nedeniyle bedenlerimiz hayli güçsüz. Bu güçsüzlük kaçınılmaz olarak ruhumuza da yansıyor. Oysa doğa, canlılıktan ve kendini yenilemekten yana. Doğanın bir parçası olan bizler de güçlü, capcanlı olmak ve ona uyum sağlamak zorundayız. Bu nedenle de önce iç dengemizi gözden geçirmeliyiz.

İç dengemiz
İç denge derken, (yani zihin ve beden bütünlüğü için gerekli olan denge); sağlıklı bir beden, güçlü bir savunma sistemi, sakin bir zihin ve iyi bir ruh halini biraraya getiren dengeyi kastediyoruz. Bunlar biraraya gelince moraller de ışıldıyor, beden de. Ancak böyle olmak hiç de kolay değil. Biraz greyfurt suyu içip, vitamin almak ve şık giysiler seçip; saçlara da birkaç röfle attırmakla ışıldamıyor insan. Bunun için çok daha farklı bir çaba gerekiyor. “Önce bedenimi iyileştireyim, sonra da moralimi düzeltirim” demekle de olacak iş değil. Birlikte harekete geçmek ve güçlü bir hamle yaparak bu cansızlık halinin üstesinden gelmek gerekiyor.

Kısacası, tepeden tırnağa iyileşmek ve bir daha kolay kolay hastalanmamak istiyoruz. ‘İmmün sistemi’ adı verilen savunma sistemimizi güçlendirirsek, bir daha bu tür sorunları ya hiç yaşamayız ya da daha hafif semptomlarla geçiştirebiliriz. Bu inançla Ayurveda uzmanı Doktor Ender Saraç’a giderek ne yapacağımızı sorduk. Ender Saraç, doğal yöntemlerle vücudun dengesini kazanacağını ve hastalık nedir bilmeden uzun yıllar yaşanabileceğini savunuyor.

En önemli faktör; stres
“Bağışıklık sistemi vücudun koruyucu kalkanıdır. Onu güçlendirmekten önce, çökertmemeyi öğrenmemiz gerekiyor. Burada en önemli faktör ise stres. Stres hücre faaliyetlerinde ve hormonlarda ciddi tahribatlar yapıyor. Bu tahribatlar olmadan önce, stresi azaltmak için harekete geçmek gerekir,” diyen Ender Saraç, stresi azaltmak için neler yapabileceğimizi ise şöyle özetliyor:

Bitki çayları ve meditasyon
“Meditasyon, beslenmeye özen gösterme, bitki çayları ve susam yağı ile masaj, stresi azaltmada son derece yararlıdır. Ancak bu saydıklarım yeterli değil. Çevremizdeki hava kirliliği, gürültü, kalabalık gibi sayısız olumsuz etken var.

Bu nedenle şehrin ana arterinde oturanlar ciddi toksik travmalar yaşıyorlar. Bedenleri yorulurken, ruhen de yoruluyorlar.

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.