Sağlık

Hamilelikte koşudan uzak durun

Sırtınızı, omurganızı, kalçalarınızı ve dizlerinizi zorlayıp göğüsleriniz için de sarsıcı olacağı için uzmanlar hamilelikte koşu yapmaktan uzak durulması gerektiğini tavsiye ediyorlar.Yaklaşık 93 bin hamile kadın üzerinde yapılan bir araştırma; gebeliğin ilk aylarında haftada 7 saatten fazla spor yapan kadınların düşük yapma riskinin, hiç spor yapmayanlara göre 3.5 kat daha fazla olduğunu ortaya koydu.

Araştırmaya göre koşmak ile top ve raketle yapılan sporlar; hamilelik döneminde büyük risk taşıyor.

Karnınız büyümeye başladıktan sonra ağırlık merkezinizin değişmesi ile dengenizi kolaylıkla kaybedebilirsiniz ve bisiklet, kayak ve ata binme gibi sporları yapmamanız uygun olur.

Normalde uzun mesafe koşusu gibi dayanıklılık isteyen sporları yapan kadınlar, hamile kalınca ne yapmalıdırlar? Hamilelikte bir problem veya özel durum olmadığı sürece kadın spora devam edebilir. Bunun hamilelik gelişimine bir yan etkisi yoktur. Eğer özel bir durum olursa, gereken tavsiye verilir. Doğumdan sonra bu atletler eğitime devam ettiklerinde ne olur? Bu tip kadınlar doğumdan birkaç ay sonra sporlarına geri dönerler. Normalde performanslarında değişiklik olmaz. Boksör kadınlar için ne gibi tavsiyeler verilebilir? Hamilelikte boksa ara vermek tavsiye edilir.

Ayrıca koşuya ek olarak aşağıda anlatılanların da sizi ve bebeğinizi gereksiz şekilde zorlayabilecek etkinlikler olduğu konusunda uyarılarda bulunuluyor.

Yük kaldırma

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.