Sağlık

Gebelikte beslenme nasıl olmalıdır?

Gebe kalan her kadın mutlaka beslenmesine dikkat etmelidir ki, hem kendi sağlığı bozulmasın hemde daha sağlıklı bir bebek dünyaya getirsin. Gebelikte yapılan yanlış beslenmeler sağlığı bozarak, geri verilmesi zor olan kilolara neden olabiliyor. Hamilelikte beslenme önerileri ile bizi aydınlatan uzmanlar, beslenme alışkanlığına bu dönemde çok dikkat edilmesi gerektiğini söylemekteler.

 

Hamilelikte Beslenme Önerileri


Gebe kadınların en çok dikkat etmesi gerekenlerden birisi, güne kahvaltı yaparak başlamaktır. Ana öğün ve ara öğünler belirlenmeli, düzenli olarak bu öğünlerde yemekler yenilmeli, meyveler tüketilmelidir. Sabah kahvaltısı gebelik döneminde alınan kiloların hızını yavaşlandıracaktır. Ayrıca güne sabah kahvaltısı ile başlamak kan şekerini de dengeleyecektir.

B vitamini ve folattan zengin olan tam tahıllı ürünler anne ve bebek sağlığı için çok faydalıdır. Bebeğin gelişimini sağlayan tam tahıllı ürünler ekmek, pirinç ve bulgur pilavında yer almaktadır.

Öğün aralarında kalsiyum, çinko ve magnezyum bakımından zengin olan gıdalar yenmelidir. Bilhassa badem tüketilmelidir. Badem, anneyi sakinleştirip bebeğin beyin gelişimine yardımcı olur.

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.