Sağlık

Doğumdan sonra beslenmeye dikkat

Annelerin besin seçimi süt kalitesi açısından oldukça önemlidir. Özellikle yeni annelerin çok daha fazla enerjiye ihtiyacı olacaktır. Bu nedenle emziren annelerin, hamilelik öncesi ağırlıklarını korumak için almaları gereken kalori miktarına günde 400 ile 500 ekstra kalori eklemeleri gerekiyor. İşte yeni annelerin, doğumdan sonra beslenme konusunda dikkat etmeleri gerekenler…

Proteinler beslenmenin yapı taşları

Enerjinin yüzde 15’i proteinlerden gelmelidir. Et, tavuk, balık, yumurta ve kuru baklagiller proteinler zengin olan besinlerdir.

Doğal vitamin kaynağı

Her öğünde mutlaka sebze ve meyve tüketmeye çalışın. Sebzeler önce yıkanıp sonra mümkün olduğu kadar büyük parçalar şeklinde pişirilmelidir.

Demir açığını telafi edin

Demir eksikliğinizi gidermek için bol bol kırmızı et, pekmez, yumurta sarısı tüketin.

Folik asidi ihmal etmeyin

Emzirme döneminde de tıpkı hamileliğinizde olduğu gibi folik asit yönünden zengin besinler tüketmelisiniz. Folik asit en fazla yapraklı yeşil sebzeler, karaciğer, böbrek, yumurta, kabuklu tahıllar, ceviz, badem, fındık, fıstık, mercimek, baklagiller ve taze sıkılmış portakal suyunda bulunuyor.

İyotlu tuz kullanın

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.