Sağlık

Çocuklarımızı nasıl beslemeliyiz?

Ne kadar sizin karar verdiğiniz yemekleri çocuğunuza yedirmeye çalışsanızda genelde çocuklar ne yiyeceklerine karar verirler. Bu gibi durumların yaşanmaması içinde ebebeyn ve bakıcılara 5 önemli rol düşmektedir. 

1. Yaratıcı olun ! Çeşitli sağlıklı ve lezzetli gıdalar sunun.

2. Düzenli olun ! Öğün ve ara öğünleri düzenli programlayın.

3. Yemek zamanlarının eğlenceli olmasını sağlayın !

4. Sofra adabını öğretin !

5. Örnek olun !

Mutlu bir başlangıç yaşam boyu sağlıklı yeme alışkanlığı gelişimine yardımcı olur.

Burada çocuklarınızın sağlıklı beslenmesine yardımcı olacak ipuçları verilmiştir.

SOFRA SAVAŞ VEYA PAZARLIK ALANI DEĞİLDİR

“Tabağını bitir!”

“Yemek bitmeden tatlı yok!”

“Tabağını bitirirsen şeker vereceğim!”

Bu cümleler muhtemelen size pek yabancı değil. Oysa öğünler bir ceza veya ödül unsuru olmamalıdır. Bu pazarlıklar uzun dönemde çözüm yerine yeni sorunlar yaratacaktır.

Sık rastlanan 5 çocukluk çağı beslenme sorunu ve çözüm önerileri:

Her öğünde aynı besini istemesi

Her öğünde istediği besinle birlikte yeni bir besin sunun, birkaç gün sonra çocuğunuz diğer besini de deneyecektir. Genellikle bu sorun kısa zamanda çözülür.

Sunulan öğünü reddetmesi

Her öğünde ekmek, sandviç, meyva gibi çocukların sevdiği besinleri sofrada bulundurun. Teşvik edici olun ancak çocuğunuz sunulanı yemezse aç kalacağından korkmayın.

Yemek sırasında TV seyretmek istemesi

Televizyonu kapatın. TV aile sohbetini engeller ve çocuğunuzun beslenmesini etkiler. Yemek, ailenin bir araya geldiği özel bir zaman, TV saati ise eğleneceği zamandır.

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.