Sağlık

Beta-karoten içeren besinler

Görme bozuklukları, bağışıklık sistemi, büyüme ve gelişmede oldukça önemli bir rol oyanayan beta-karoten, sarı, kırmızı, turuncu sebze ve meyve de bulunur. İnsan vücudu için oldukça önemli bir antioksidandır. Sebze ve meyvelerin dışında yağ ve tahıllarda da bulunur. Beta-karoten maddesi kansere neden olan faktörleri etkisiz hale getiren ve kansere yakalanma riskini en aza düşürür. Doktorların besin takviyesi olarak tavsiye ettiği beta-karoten, kalp hastalıklarına ve cilt sağlığına da iyi geliyor.

Beta-karoten; atlı patates, balkabağı, kabak, dolmalık biber, kayısı, papaya, havuç, mısır, domates, sarı kabak ve karpuz da bol miktarda bulunmaktadır. Vücudumuz için oldukça önemli bir besin kaynağı olan beta-karoten provitamin A olarak da bilinir. Uzmanlar, bu besinlerin sık sık kullanılması durumunda bir çok hastalığın başlamadan sona ereceğini belirtiyor.

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.