Sağlık

Aşı sonrası parasetamol ateşi çabuk düşürüyor

Uzmanlarca yapılan araştırmalar, çocuklarda aşı yapıldıktan sonra ateşe karşı önlem olarak etken maddesi parasetamol olan ilaçlar verilmesinin aşının etkisini azaltabileceğini ortaya koydu.

450 çocukla yapılan araştırmayla aşıdan sonraki ilk 24 saatte verilen parasetamollerin gerçekten ateşi düşürdüğü belirlendi, ancak Çek araştırmacıları, ağrı kesici ve ateş düşürücülerin aşının etkisini önemli ölçüde azalttığını saptadı.

Araştırma ekibinin başı Profesör Roman Prymula, parasetamolün bazen aileler tarafından önleyici ilaç olarak kullanıldığını, ancak aşı olan çocukların dâhil edildiği araştırmanın, bu uygulamanın yararından çok zararı olabileceğini ortaya koyduğunu söyledi.

Araştırmaya katılarak grip, difteri, tetanos, hepatit B, çocuk felci ve rotavirüs aşısı yapılan çocukların yarısına 24 saat içinde 3 doz parasetamol verilirken, diğer yarısına ilaç verilmedi. İlaç verilen çocukların yüzde 42′sinin ateşi 38 derecenin üstüne çıkarken, verilmeyenlerin yüzde 66′sında ateş görüldü. Ancak bu çocuklarda aşının etkisi incelendiğinde, parasetamol verilen çocuklardaki antikor seviyesinin düşük olduğu tespit edildi.

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.