Sağlık

Anneleri mutlu eden besinler

Annenin dengeli beslenerek, yani mümkün olduğu kadar her besinden alarak gerekli vitamin ve mineralleri vücuda kazandırması, bebek ve anne için büyük önem taşıyor. Uzmanlar, annelere enerji veren besin maddelerini öneriyor. İşte annelerin kendilerini enerjik ve mutlu hissetmesini sağlayan bu besin maddeleri…

Doğum sonrasında annelerin kendilerine ayrı bir özen göstermesi gerekiyor. Uzmanlar, vücut için gerekli besin öğelerini içeren, dengeli, sağlıklı ve en önemlisi doğal besin kaynaklarına ağırlık verilmiş bir diyetin, annelerin sağlığı için ne kadar önemli olduğu konusunda uyarıyor.

Süt
Bir bardak süt günlük kalsiyum ihtiyacınızın üçte birini karşılar. Bu, sizin kuvvetli kemik ve dişlere sahip olmanız için çok önemli. Kalsiyumu zenginleştirilmiş bir diyet; hipertansiyon, kalın bağırsak ve göğüs kanseri gibi hastalıklara yakalanma riskinizi azaltır. Süt;D, A, B12 ve B2 gibi vitaminler açısından oldukça zengin bir besin kaynağı.

Brokoli, lahana, karnabahar
Çok az kalorili ve besin deposu olan bu sebzeler, beta karoten, lif, A ve C vitaminleri içerirler. Tüm bunlar kalp hastalıklarına ve bazı kanser çeşitlerine yakalanma riskinizi azaltır. Çiğ olarak ya da buharda hafif pişirerek yemeye çalışın.

Muz
100 gramı 85 kalori içeren muz; lifler, potasyum, B6 ve C vitamini açısından iyi bir besin kaynağı. Potasyum, vücudumuzdaki kan basıncını düzenleyen bir mineraldir ve kas fonksiyonları için çok önemlidir.

Portakal suyu
C vitamini, potasyum ve folik asit deposudur. Bir bardak portakal suyu ile günlük C vitamini ihtiyacınızın tamamı karşılanır.

Salata
Yeşillik çeşitlerini, domates, havuç ve salatalıkla bir araya getirerek lezzetli bir salata yapmak, sebzelerin diyetinize girmesi için en iyi yoldur. Araştırmalara göre bu sebzelerden en az üçünü her gün salatanıza katmanız; kanser, kalp ve şeker hastalığı riskini azaltmanız anlamına geliyor.

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.