Sağlık Sigara | Zararları ve Bırakma Yöntemleri

Sigarayı bıraktıktan sonrası için tavsiyeler

Sigarayı bıraktıktan sonra, en önemli şart aldığınız karara inanmanız ve kendinizi şartlandırmanızdır. Yavaş yavaş kaybettiğiniz bir çok tat ve duyguyu yeniden kazanmanın mutluluğunu duyacaksınız. Sigarayı bırakmakla sağlıklı bir beden ve ruh yapısına da kavuşacaksınız.

Yemek aralarında gazozlu ve şekerli içecekler yerine bol bol su içmelisiniz. Ayrıca her türlü alkollü içecekler, kahve, çay, şekerli ve nişastalı yiyecekler, baharat ve soslardan kaçınmalısınız. Bunların yerine bol bol su ve taze meyve suyu içmelisiniz.

Yeterli uyku alışkanlığı edinin. Günde en az 7-8 saat uyuyun. Uykunuzun kaçmaması için çok fazla televizyon seyretmemeye ve dumanlı ortamlarda bulunmamaya dikkat edin.

Kararınızdan başkalarının haberi olsun. Aldığınız karardan yakın arkadaşlarınızın ve akrabalarınız haberi olsun. Onların yardımıyla mücadelenizi daha rahat sürdürebilirsiniz. Çevrenizde sigarayı hatırlatacak her türlü aksesuarı kesinlikle ortadan kaldırın.

Sigaranın yerini alacak yararlı bir meşgale bulun. Çeşitli hobilerle uğraşmak veya spor dallarından herhangi birini yapmak olabilir.

İyi nefes alıp vermeyi öğrenin. Böylece organizmanız çok daha iyi çalışacak sinir sisteminiz dengeye gelecek ve sigarayı o ölçüde rahat bırakacaksınız. Sabah kalktığınızda pencereyi açarak veya yürürken hatta otururken temiz havayı bol bol ve sistemli bir biçimde ciğerlerinize çekin. Havayı dışarıya gayet yavaş verin.

Çeşitli sporlar ve hatta yoga teknikleri uygulamakla nefes almanızı geliştirebilirsiniz.

Artık ağzınıza bir tane bile sigara koymayın. Karşılaşabileceğiniz her türlü tuzağa, inancınız ve iradenizle karşı koyun. Gelecekteki sağlıklı ve mutlu günler hiç şüphesiz sizleri beklemektedir.

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.