Sağlık Sigara | Zararları ve Bırakma Yöntemleri

Sigarayı bırakmanın ana ilkesi

Sigara bırakmayı 3 ana ilkeye dayandırabiliriz. Bunlar sırasıyla çözüme inanmak, nefes almayı öğrenmek ve belli bir rejim uygulamaktır.

Çözüme inanmak: Sigarayı bırakmayı kesinlikle istiyorsanız, ancak kendinize güvenmekle başarıya ulaşabilirsiniz. Hangi metodu uygularsanız uygulayın, sigarayı tam olarak bırakmak için 3 aylık bir sürecin geçmesi şarttır. Onun için sabırla ve kararlılıkla savaşınızı aksatmadan sürdürün. Mücadelenizdeki ana ilke ise; artık hiç sigara içmeyeceğim ve inandığım metodu uygularken şartlarını layıkıyla yerine getireceğim olmalıdır. Yoksa uygulayacağım bu metot tutarsa sigarayı artık hiç içmem gibi zaaflara kesinlikle düşmemelisiniz.

Nefes almayı öğrenmek: Sigara içen kimseler genellikle belli bir efor sarf ettiklerinde, merdiven çıktıklarında, hemen nefes nefese kalırlar. Fakat sigarayı bıraktıklarından kısa bir süre sonra, bu yakınmalarından kurtulduklarını görürler.

Tiryaki olalım veya olmayalım tıpkı dolaşım sistemimiz gibi sinir sistemimizin de maksimum bir oksijene ihtiyacı vardır.

İşte bu alışkanlıklarından kurtulmak isteyen kişilerin, sabah kalktıktan akşam yatana kadar çeşitli biçimlerde düzgün nefes alıp vermeyi öğrenmeleri en önemli şartlardan bir tanesidir. Ciğerlere çektiği oksijenden azami ölçüde yararlanmayı beceren kişiler sigaradan da o ölçüde kolay kurtulabilirler.

Düzgün nefes alıp vermekte uygulayacağınız hususlar;

1- İlk önce kendinizden, vücudunuzun sağlamlığından ve içinize çektiğiniz havanın nimetlerinden ziyadesiyle emin olmalısınız.

2- Nefes almak demek, vücuda taze havanın girdiğini hissetmek ve organizmanın yenilenmesi demektir. Bu tıpkı susadığınız zaman kana kana içtiğiniz bir bardak suyun tadına benzer.

3- Düzgün nefes ayakta ve sakin bir şekilde alınır. İçinize çektiğiniz havayı ilk önce ciğerlerinizde, sonra omuzlarınızda ve karın bölgenizde hissedin.

4- İçinize çektiğiniz havayı yavaş yavaş ve hissederek dışarıya verin.

Belli bir rejim uygulamak: Sigara içmemekle duyduğunuz eksikliği, besinlerde yapacağınız doğru bir seçimle giderebilirsiniz. Alıştığınız alkollü içkiler, kahve, çay gibi uyarıcıların yerine yeşil sebzeleri, balığı, beyaz eti, meyveleri ve bunun gibi taze besinleri tercih edin.

Bu üç ana esasa ek olarak düzenli bir hayat sürmeniz gerektiğini de eklemeliyiz. Şöyle ki;

1- Güne en az 7 saatlik bir uykuyla başlayın.

2- Akşam geç yatacağınıza akşam erken yatarak sabahları erken kalkın.

3- Kendinize uygun bir spor dalıyla uğraşın.

4- Bol bol yürüyüş ve egzersiz yaparak oksijenden azami ölçüde yaralanın.

5- Dumanlı be havasız odalardan mümkün olduğu ölçüde kaçının. Eğer böyle bir ortamda bulunmanız gerekiyorsa hiç olmazsa bir pencere açın.

6- Tabii besinleri seçerek düzenli yemek alışkanlığı edinin.

7- Ağır yemekleri akşamları değil, sabah ve öğle yiyin.

8- Her zaman kendinizden emin olun ve olur olmaz şeylere sinirlenmekten vazgeçin.

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.