Sağlık Sigara | Zararları ve Bırakma Yöntemleri

Sigarayı bırakmak için 10 ipucu

Sigarayı bırakmak için gerçekten istemek ve karar vermek şarttır. Yoksa boşlukta alınacak kararlar kişiyi her zaman başarısızlığa sürükleyecektir.

Girişeceğiniz bu savaşta size en fazla iradeniz yardımcı olacaktır. Unutmayın ki, çevrenizde sizin gibi birçok sigara tiryakisi bu illetten ancak sağlam iradeleri ve tuttukları yolun emin olduğuna inanmaları sonucunda kurtulabilmiştir. Yoksa ünlü Amerikalı hikâyeci Mark Twain’in dediği gibi ‘’Sigarayı bırakma kararı vermek çok basit iş, ben bir milyon defa denedim’’ diyerek kesin sonuç elde edemezsiniz.

Sigara bırakma sürecinde uygulanabilecek 10 öğüt;

1- İrade: Çevrenizde bulunan birçok şeyin sigarayı bırakmak için size yardımcı olabileceğini hiç aklınızdan çıkarmayın. İradenizi sağlamlaştırarak sağlığınız, keseniz ve sevdikleriniz için bu zehirden kurtulun.

2- Sigarayı birden bire bırakın: Aldığınız kararları içtenlikle ve tavizsiz uygulamaya koyun. Sigarayı kademeli olarak azaltarak bırakmak yerine, birdenbire bıçak gibi kesin. Yapılan birçok araştırma bu yoldan başarıya ulaşmanın daha kolay olduğunu göstermiştir.

3- Sigarayı bırakacağınız zamanı iyi ayarlayın: İmtihanlar öncesi, işlerinizin yoğun olduğu ve sıkıldığınız dönemlerde sigara bırakmaya teşebbüs etmeyin; çünkü büyük ihtimalle başarısızlığa uğrayabilirisiniz. Bu kararı genellikle tatile çıktığınız zamanlar, hayatınızın huzurlu dönemlerinde veya hastalık arifelerinde vücudunuzun nikotin ihtiyacı azaldığı zaman uygulamaya koyun.

4- Uygun bir çevre oluşturun: Çevrenizde sigarayı bırakmış veya bırakma kararı almış kişilerle daha yakın temaslar kurun. Böylece belli bir dayanışma sağlayarak, yılların verdiği bu alışkanlığı kolayca yenebilirsiniz. Eğer çok yakınlarınız sigara içiyorsa, onları aldığınız bu karardan haberdar ederek yardımcı olmalarını isteyin.

5- İçinizdeki sigara arzusunu engelleyin: Kendi içinizde gireceğiniz bu mücadelede size en yakın yine iradeniz olacaktır. Bundan başka sigarayla ilgili her türlü aksesuarı (çakmak, kibrit, kül tablası) yakınınızdan uzaklaştırın ve ikram etmek için bile olsa kesinlikle paket taşımayın. Boş zamanlarınızda sizi oyalayacak bir işle meşgul olun.

6- Şuurunuzu ve üst şuurunuzu şartlandırın: Aldığınız kararı içinizde doğrulayın ve yüksek sesle Sigarayı bırakmayı seçtim ve sağlığım günden güne düzeliyor diye bir çok kere tekrarlayın.

7- Derin nefes almayı unutmayın: Derin ve düzgün nefes almayı ihmal etmeyerek, sinir sisteminize bol oksijen sağlamayı sürdürün. Unutmayın ki, sinir Hücrelerinin oksijen ihtiyacı diğer Hücrelere göre tam 4 kat fazladır.

Sigara içme isteği duyduğunuzda 4 veya 5 kere derin nefes alarak içinizdeki havayı yavaş yavaş bırakın. Açık havada yapacağınız yürüyüşler , spor ve jimnastik hareketleri de size çok yardımcı olacaktır.

8- Besinleri seçerken dikkatli olun: Sinir sisteminizi sağlamlaştırmak ve sigaradan mahrum oluşundan doğan yorgunluk ve huzursuzlukları atmak için seçeceğiniz diğer bir yol da, belli bir besin rejimi uygulamaktır. Yapacağınız ilk iş, her türlü uyarıcılar grubuna giren alkollü içkiler, kahve ve çay gibi içecekleri terk etmek olmalıdır. Ağır ve yağlı yemekleri bırakarak vitaminleri bol taze sebze ve meyvelere öncelik verin.

9- Uykunuza dikkat edin: Erken yatıp günde 7 veya 8 saat uyumayı adet haline getirin. Böylece sinir sisteminiz çeşitli olumsuz etkilere daha fazla dayanacak ve sigarayla savaşta daha kolay başarıya ulaşabileceksiniz.

10- Bol bol duş ve friksiyon yapın: Sık sık duş yapıp vücudunuzu bir bezle ovuşturursanız kan dolaşımınız rahatlayacak, huzursuzluk ve sinirliliğiniz son bulacaktır.

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.