Sağlık Sigara | Zararları ve Bırakma Yöntemleri

Sigarayı azaltarak bırakmak

Sigarayı azaltarak bırakmak gerçek tiryakilerde istenilen başarıyı sağlamasa da, sigarayı az kullananlarda mükemmel sonuçlar verebilmektedir.

Bu sigara bırakma yönteminde günlük sigara tüketimi 9 haftada kademeli olarak azaltılarak sigara bırakma sağlanmaya çalışılmaktadır.

İşte bu sigara bırakma yöntemine dayanarak 9 hafta boyunca nelere dikkat etmeniz gerektiği aşağıda ana hatlarıyla verilmektedir.

1. Hafta

–Sigara satın alamaya gittiğinizde bir paketten fazlasını kesinlikle almayın.

–İkram edilen her sigarayı reddedin.

–Sigara yaktıktan sonra paketi gözünüzden uzak bir köşeye koyun.

–Sigaraları filtrelerine kadar içmeyin.

2. Hafta

–Kalkar kalkmaz hemen sigaraya sarılmayın, hiç olmazsa kahvaltının sonunu bekleyin.

–Gerçekten sigara içmek istiyorsanız, sigara paketine uzanın.

–Sigara satın almaya gittiğinizde alıştığınız markanın dışındakileri tercih edin.

–Sigarayı daha az içmekten sağladığınız tasarrufu bir çanakta toplayın.

4. Hafta

–Dışarıda yürürken veya yattığınızda kesinlikle sigara içmeyin.

–Açlığınızı sigarayla törpülemek yerine taze bir meyveyi tercih edin.

–Sigarayı her söndürüşünüzde kül tablasını bizzat kendiniz temizleyin.

4. Hafta

–Sigaradan her nefes çektiğinizde, kül tablasına koyun.

–Paketinizi gözlerden uzak bir yere saklayın.

–Sigara yakmaya karar vermeden önce 3 kere derin nefes alıp verin.

5. Hafta

Artık haraba kullanırken sigara içmeyin.

Evde veya lokantada iseniz yemek servisi beklerken sigara içmeyin.

Sizi oyalayan bir işiniz varsa aralarda dinlenirken sigara içme alışkanlığını terk edin.

6. Hafta

–İçtiğiniz her sigarayı yarıda söndürün.

–Sigara yakmadan önce 5 dakika bekleyin.

–Kül tablalarını yakınınızdan uzaklaştırın.

–Bu hastanın sonlarında sigara yakmadan bekleyeceğiniz 5 dakikaları 10 dakikaya çıkarın.

7. Hafta

–Sofradan kalkar kalkmaz kendinizi oyalayacak bir işe verin.

–Sigaradan her duman çekişinizden sonra söndürün ve aynı sigarayı kısa bir müddet sonra yakın.

–Arkadaşlarınızla toplandığınızda veya iş görüşmelerinde içtiğiniz sigaraları saatte bire indirin.

8. Hafta

–İçe çektiğiniz dumanı yarı yarıya azaltın.

–Artık arkadaş ve iş toplantılarında hiç sigara içmeyin.

–Buna ek olarak içki içerken, televizyon seyrederken, kitap okurken de sigara içmeyin.

–Ancak oyalanmak için hiçbir iş bulamıyorsanız sigaraya sarılın.

9. Hafta

–Sigara içen birinin karşısında kendinizi tutarak içmeyin.

–Artık dumanı içinize çekmeyin.

–Çalışırken veya bir işle uğraşırken sigara yakmayın.

–Evde veya dışarıda günün yorgunluğunu atmak için her türlü içecekle (kahve, çay, alkol v.s) sigara kullanmayın.

Sigaradan mahrum edilme, yani yavaş yavaş kademeli olarak azaltarak bırakma ilkesine dayanan bu metotla birçok kişi sigarayı bırakabilir. Fakat kendini sigaraya tam bağlamış gerçek tiryakilere, bu yöntemle yardımcı olunması gerçekten zordur.

Bu tip tiryakilere bazı yerlerde ve zamanlarda sigarayı yasaklamak yerine, aldıkları hazdan soğutacak ve adeta nefret duygularını kamçılayacak metotlar uygulanması çok daha başarılı sonuçlar verecektir.

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.