Sağlık Sigara | Zararları ve Bırakma Yöntemleri

Sigara krizi nasıl aşılır?

Sigarayı bırakmak isteyenleri en çok korkutan nokta sigara krizleri dir. Bir anda canınız sigara içmek ister ve gözünüz başka bir şey görmez. O anda yapmak istediğiniz tek şey bir sigara yakmaktır. Özellikle ilk 3 gün vücut fiziksel olarak zorlanacak ve belirli aralıklarla sigara krizleri yaşanacaktır. Çünkü vücut nikotine bağımlıdır ve nikotin beklentisi vardır.

Belirli bir süre geçtikten sonra bu istek giderek etkisini yitirecektir. Zaten dikkat ederseniz sigara krizleri çok kısa sürmektedir. Sigarayı bıraktığınızda bunu mutlaka çevrenizdeki insanlara duyurun. Bu durum size sigara krizlerinde motive olmanız açısından çok büyük destek sağlayacaktır.

Sigara krizi başladığında, canınız çok sigara istese bile şöyle düşüneceksiniz, ben sigarayı bıraktım ve bunu herkes biliyor. Eğer şimdi içmeye başlarsam, bak işte bırakamadı içmeye devam ediyor diyecekler. Bu durum motive olmanız ve krizleri daha rahat aşmanız açısından gerçekten işinize yarayacaktır. Eğer dürtü hala devam ediyorsa, başa çıkabilmek için derhal kendinizi başka şeylere vermeye çalışın.

Yıllarca sigara içmiş fakat daha sonra sigarayı bırakmış insanları her zaman takdir ederiz. Şunu unutmayın, eğer sizden önce milyonlarca kişi sigaradan kurtulmayı başarmışsa, sizin de başarma şansınız var demektir

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.