Sağlık Sigara | Zararları ve Bırakma Yöntemleri

Sigara isteğini azaltmak

 

Sigara birçok bağımlılık gibi üzüntü duyduğumuzda, mutlu olduğumuzda, keyiflendiğimizde veya canımız sıkıldığında daha çok başvurduğumuz bir şerdir. Sigara içme isteği kişiye ve psikolojik duruma göre değişiklik gösteren bir durumdur. Bazı insanlar alkolle birlikte, bazıları yemekten sonra, bazıları ise sıkıntılı olduklarında veya mutluluk duyduklarında sigara tüketirler. Bu yüzden sigara tüketimi kişiye göre değişir. Sigara bırakma sürecinde en önemli şey stres yönetimidir. Stresten uzak durmak, kendimize zaman ayırabilmek ve günün belirli zamanlarında kendimizi rahatlatacak aktivelerde bulunmak önemlidir.

Sigara isteğini azaltan yiyecekler nelerdir?

Yemek olarak ağır yiyeceklerden kaçınmalı, düzenli beslenmeli ve özellikle çay, kahve ve alkolden bir süre uzak durmalıdır. Bunun yerine c vitamini içeren sebze ve meyve tüketilmeli ya da c vitamini tabletleri alınmalıdır. Bol su tüketilmeli, esmer tahıl, hindi eti, ceviz, badem ve fındık gibi besinler oldukça yararlı olacaktır. Bunlar sigara isteğini azaltmak için oldukça faydalıdır.

 

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.