Sağlık

Kahvaltı yapmayan çocuklar obez olabiliyor

Kahvaltı yapmayan çocuk okulda sunulan kahvaltı alternatiflerini değerlendiriyor. Bu kahvaltı alternatifleri de poğaça, çikolata, sucuklu tost, milföy hamuru ile yapılmış börek, tatlı bisküvi, hatta cipsler ve bunların yanında kolalı içecekler ve hazır meyve suları olabiliyor.

Şengül Sangu Talak, tüm bunların da gelecekte obeziteye ve bu hastalığın getirebileceği problemlere zemin hazırladığı uyarısında bulunuyor. Bu tür besinlerin şeker oranı yüksek olabildiği için aynı zamanda diş sağlığı da olumsuz etkilenebiliyor.

Yumurta ve pekmezi unutmayın!

Şengül Sangu Talak, kahvaltıda çocuğun enerji deposunu dolduracak, proteinden zengin gıdaların verilmesi gerektiğine dikkat çekiyor.

“Çocuğunuzun her gün bir yumurta yemesini sağlayın. Çünkü yumurta yüzde yüz emilebilen en kaliteli protein kaynağıdır ve kan yapıcıdır.

Ayrıca sürülebilen çikolata, bal, reçel gibi tatlılar yerine kan yapan ve kemiklerin gelişimini sağlayan kalsiyumdan zengin pekmezi tercih edin. Kahvaltılara az miktarda domates, salatalık ile maydanoz gibi vitamin ve posa içeren sebzeler ekleyerek çocuğunuzun iştahının açılmasını ve bağırsaklarının çalışmasını sağlayabilirsiniz.

Kahvaltıda sadece ve sürekli mısır gevreğiyle süt tüketimi belki pratik olsa da, sakıncalı. Bu nedenle karışımı kuru meyve, ceviz, fındık, badem gibi kuru yemiş ve taze meyvelerle daha besleyici ve lezzetli hale getirmeye çalışın. Kahvaltının yanında çay içilmesi demir emilimini engelliyor, ayrıca çok fazla kaynatılması da besin değerini düşürüyor. Bu yüzden mümkün olduğunca çocuğunuza çay içirmeyin.

Kantin ürünleriyle karnını doyurmasın

Okul çağındaki çocuğunuzda dikkat etmeniz gereken en önemli nokta, okul kantinlerinde satılan cips, şekerleme, çikolata, bisküvi, poğaça ve kek gibi gıdaları ana yemek yerine koymaması ve fazla miktarlarda yememesi.

Bu nedenle çocuğunuzun cep harçlığı ile fast food tipi besinler yerine meyve, ayran, süt, kuru üzüm, kuru kayısı, fındık, ceviz gibi yararlı, vitamin, protein ve kalsiyum içeriği yüksek besinler almasını alışkanlık haline getirmesini sağlayın.”

Beslenme çantasında neler olmalı?

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.