Sağlık Sigara | Zararları ve Bırakma Yöntemleri

Aşırı sigara isteğiyle başa çıkma

Canınız çok sigara istediğinde öncelikle şöyle düşünün, canınız neden sigara istiyor, ya da canınız sigara mı istiyor yoksa başka bir ihtiyacınız kendini sigara isteğiyle su yüzüne mi çıkarıyor. İhtiyacınız olan ne olabilir, sinirleriniz mi bozuldu, yoksa çok iyi bir haber mi aldınız ya da üzücü bir haber mi aldınız veya aklınızdan atmak istediğiniz kafanızın takıldığı bir şeyler mi var. Bunların hepsini bir düşünün ve kafanızda değerlendirin, çünkü insanların genelde sigaraya saldırdığı zamanlar bunlardır.

Tekrar sigara içmeye başladığınızda acaba mutlu olacakmısınız, yoksa tekrar başa döndüğünüz için pişmanlık mı duyacaksınız. Bunları kafanızda iyi değerlendirin. Sigarayı tüm yönleriyle ele alarak bir düşünün. Sağlamış olduğu yüzlerce zararın yanında, sahte bir mutluluktan başka hiçbir yararı olmadığını görecek ve doğru yolda olduğunuzu anlayacaksınız. Bu durumun farkına varmak size motive olmanız açısından yarar sağlayacaktır.

Sigarayı bıraktıktan sonraki ilk süreçte bazı desteklere ihtiyaç duyabilirsiniz. Çevrenizdeki insanlardan, ailenizden veya yakınlarınızdan size destek olmalarını rica edebilirsiniz. Kalori bakımından hafif olan ve serotenim salgılayabilecek yiyeceklerden aşırıya kaçmamak şartıyla faydalanabilirsiniz. Spor, sigarayı bırakan kişilere her aşamada önerilen bir faaliyettir. Sporun sigarayı bırakan kişilerin, hem fiziksek hem de psikolojik olarak kendilerini iyi hissetmelerini sağladığı ispatlanmıştır.

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.