Fitness & Diyet

9 Gün İçinde 9 Adımda 9 Kilo Nasıl verilir?

Merhaba bu yazımda sizlere ufak yöntemlerle nasıl kilo verilir nasıl sağlıklı beslenilir sorularını 9 adımda 9 günde 9 kilo sloganı ile anlatacağım. Not: burada yazdıklarımı ben uyguluyor muyum? hayır 🙂 çünkü ben göbeğimle mutluyum dermişim. şakası bi tarafa her bünye birbirinden farklı çalışır hani bu metabolizma olayı varya ne yesem yarıyor yada su içiyorum kilo alıyorum yada yiyorum yiyorum kilo alamıyorum. İşte bunların hepsi insanların farklı vücutlara genetiğe metabolizma sistemine sahip olmasından kaynaklı.

Burada ki asıl amacım kilo verdirmek değil amacımız sağlık beslenerek vücudumuzu forma sokma ilerleyen zamanlarda günde 10 dakikanızı ayırarak yapacağınız egzerzersizler ve daha iyi fit bir vücut istiyorsanız onlar içinde antrenman programları gibi yazılarım olacak.

  1. Ne Yediğinizi ve Ne içtiğinizi kaydedin: Gün içerisinde yedikleriniz içtiklerinize baktığınızda size göre doğru şekilde besleniyor gibi olabilirsiniz. Ancak sinsi gizli artık ne derseniz deyin fazladan kalori yada yememeniz gereken yiyecekleri yersiniz. Bunun takibi için sizlere iki tane program önerisinde bulunacağım. Bunu bana öneren ise Büyük usta Yankı Tansuğ ben çok faydasını gördüm sizlerde görürsünüz. İlerleyen yazılarımda Yankı hocamız hakkında çok detaylı bilgiler vereceğim. 1. MyFitnessPal 2. FatSecret uygulamaları sizlere çok yardımcı olacaktır bundan sonraki aşama ise makro besin dağılımları 🙂
  2. Su Tüketimi: Dünyanın 4/3 ünü kaplayan su insan hayatında da çok büyük önemi vardır. Suya hak ettiği değeri verin. yeteri kadar su için bu her insanda farklı olabilir kendinizi tanıyın su vücudu temizler, yaşama kolaylığı sağlar. uzmanlar günlük ortalama 3 litre su tüketimi demektedir.
  3. Sağlıksız Gıdalar yemekten kaçının: Ne demek bu? gıda ve sağlıksız evet arkadaşım sen fastfood yersen bu sağlıksız demek ama et var evet et var doğru içinde ama o etin yanında kaç çeşit neler var? mutfağa girip kendi yemeğini yapmadığın sürece hiç bir zaman sağlıklı beslenmiş olmazsınız…
  4. UYKU: Büyük harflerle yazıyorum en önemli zayıflama kalori yakma ve yaşamak için ne varsa uykunun içinde vardır. Günde 8 saat uyuyun uyku düzeniniz olsun 7 saat olur 9 saat olur bunu düzenli hale getirin ve gündüz uyumayın gece uyuyun ki vücudunuz dinlensin çalışsın bununla ilgili yine bir yazım daha olacak. Bu yazıyı da okumanızı tavsiye ederim.
  5. Abur Cuburlara elveda… abur cuburları yemezseniz ölmezsiniz. patates kızartması ve ketçap dahil 🙁 birazcık araştırma ile sağlıklı aburcuburları kendiniz yapabilirsiniz. yani derken 🙂 meyveli yoğurt kış aylarında çok iyi gelir birazda içine limon sıkın ohhh 🙂 eliniz boş durmuyor bişiler mi yemek istiyorsunuz 1 porsiyonu geçmemek şartı ile meyve yada kuruyemiş,,,
  6. Karbonhidratlara elveda… Türk kültürü için gerçekten zor biliyorum ama günde 100gr ile sınırlayın kendinizi bunu naısl anlarsınız 1. madde de önerdiğim programlar ile bunun üstesinden gelirsiniz. ekmeğin içine ekmek dürüp yiyen bi milletiz makarnayı ekmekle yemeyi seven çok kişi var biliyorum ama bunların hepsi göbek başta olmak üzere löp löp yağ olarak vücudunuzda birikir.
  7. Salata sosları: Salata sosları güzel ve bol miktarda tüketmeniz gereken sebzelere yardımcı tamam ama bu sosları abartıya kaçmayın. Salatayı soslarken 1 kaşık size 100 kalori olarak dönmekte bunu düşünerek salatanızı soslayın.
  8. Sporu keşfedin: Bu güne kadar hiç spor yapmamış olabilirsiniz yada spor geçmişiniz vardır ve düzenli spor yapıyor olabilirsiniz. Buna yenilerini ekleyin. Futbol oynarsınız basketbolu da öğrenin tenis öğrenin yada ne bileyim aklınızın ucuna gelmeyecek sporları keşfedip hayatınızda yer edinsin. Sıradan yürüyüşünüze arada bir zıplama ekleyin 🙂
  9. Antrenman: En önemli madde bu!!! antrenman yapmayı ihmal etmeyin. ve düzenli yapın. Ancak vücudunuz yorgunken antrenman yapmayın. Günlük hayatınızda bir çok şekilde yorulursunuz yürürsünüz tamam bunları anlıyorum kendimden örnek vereyim. masabaşı pc başında çalışan biriyim ama günlük 10bin adım atıyorum. akşam eve geldiğimde bu adımları tamamlamadıysam mutlaka bi parka gider ufak yürüyüşe çıkar arkadaşlarımı ziyaret ederim. yada Arabayla gitmem mecburi değilse yürüyerek gitmeyi tercih ederim. bir süre sonra vücut buna alışınca spor yapmanızı isteyecek sizden. Spor salonuna gitmenize gerek olmadan evdeki imkanlar ile çok güzel antrenmanlar yapılabilir. Bunları internette çok rahat bulabilirsiniz. Tek tek sizler için bulmamı isterseniz bunu da yaparım hatta video bile çekerim 🙂

Bonus 🙂 Plank hareketi namı değer hareket inanılmaz bir şeydir mekik çekemeyenler için şiddetle tavsiye ederim. 5 dakikalık seti var 5 dakika günlük o seti yapabiliyorsanız düz bir karnınız varsa 2 ay sonra baklavalarınızı gösterebilirsiniz. 🙂

Yazar hakkında

Alkan Kaya

Yorumla

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.